20 popularnych suplementów magnezu, na które szkoda kasy

Lekarze i reklamy zachęcają nas do uzupełniania w organizmie poziomu tego pierwiastka i sami wiemy, że trzeba to robić, a ja przedstawię Wam dziś 20 popularnych suplementów magnezu, na które moim zdaniem szkoda kasy. Już kiedyś pisałam o magnezie, który naprawdę trzeba uzupełniać w diecie. Wspominałam nawet o preparatach, na które warto zwrócić uwagę oraz o tych, których lepiej nie kupować. Od tego czasu pojawiły się pewnie nowe suplementy i zmienił się ranking popularności w aptekach, ale z całą pewnością nie zmieniło się jedno: nadal musimy zwracać uwagę na to, w jakiej formie magnez ukrywa się w danym preparacie. Nie kupujmy reklamy czy kolorowego pudełka. Zawsze warto przeczytać skład. I nic tu nie pomoże renoma producenta. Wszyscy, nawet ci najlepsi, mogą mieć w swojej ofercie coś, czego naprawdę nie warto kupować. Można dokonać lepszego wyboru 🙂źródła magnezu

Magnez najlepiej przyswaja się ze związków organicznych takich jak: jabłczan, cytrynian i mleczan, a także taurynian lub glicynian. I takie preparaty warto kupować. Ale na rynku jest też co najmniej 20 popularnych suplementów magnezu, na które szkoda wydawać pieniądze. To te, które zawierają nieorganiczne sole magnezowe, np. węglan (przyswajalność około 30%), siarczan albo po prostu tlenek magnezu. Tymczasem mało kto wie, że przyswajalność tlenku magnezu nie przekracza 4%! Popularny i tani asparaginian oraz glutaminian to substancje dość kontrowersyjne – są one pochodzenia organicznego, więc łatwo się wchłaniają. Uważa się jednak, że kwas glutaminowy i kwas asparaginowy (oba to niebezpieczne składniki sztucznego słodzika – aspartamu) oraz ich związki są neurotoksyczne, gdy nie są związane z innymi aminokwasami (źródło). Może więc i ich lepiej unikać…

źródła magnezu
Niepozorna fasola – to też źródło magnezu, a jakie smaczne!

20 popularnych suplementów magnezu, których nie warto kupować

Preparaty zawierające tlenek magnezu – omijaj szerokim łukiem!

  1. Doppelherz Aktiv Magnez-B6 Forte tabletki (QUEISSER). Nie mam nic do producenta ani do produktów Doppelherz Aktiv, ale preparat z magnezem mają naprawdę marny!20 popularnych suplementów magnezu
  2. Magnesium Caps 400 mg kapsułki (NOW FOOD) – ta sama firma oferuje także jabłczan oraz cytrynian magnezu i te warto kupić.20 popularnych suplementów magnezu
  3. Calcium Magnesium Plus kapsułki (CALIVITA). Producent ma w ofercie także magnez w formie cytrynianu w połączeniu z cynkiem i witaminą B6 i ten jest w porządku.20 popularnych suplementów magnezu

  4. Magnesium kapsułki (SWANSON) – ta firma ma w ofercie również jabłczan, mleczan, taurynian, cytrynian – wprawdzie droższe, ale my chcemy dobrych suplementów, a nie wyrzucania pieniędzy, prawda?20 popularnych suplementów magnezu
  5. Triple Magnesium complex kapsułki (SWANSON) – patrz punkt wyżej.20 popularnych suplementów magnezu

  6. MAGNEZ Z WITAMINĄ B6 tabletki (SOLGAR) – zachęcam raczej do zakupu innych preparatów tej firmy, gdzie magnez występuje pod postacią cytrynianu.20 popularnych suplementów magnezu
  7. Calcynovit 1250 + D3 tabletki (LABORATORIES SALVUM)20 popularnych suplementów magnezu
czekolada - źródło magnezu
Komu kawałek czekolady? Ma dużo magnezu, więc…

Preparaty z węglanem magnezu – słabe, choć nie trujące, ale szkoda pieniędzy – dostępne są lepsze środki:

  1. NeoMag Skurcz tabletki (AFLOFARM)20 popularnych suplementów magnezu
  2. Zdrovit Magnez + Witamina B6 tabletki musujące (NATUR PRODUKT PHARMA)20 popularnych suplementów magnezu
  3. NeoMag forte mus tabletki musujące (AFLOFARM)20 popularnych suplementów magnezu
  4. MAGNEZ B6 tabletki (UNIPHAR)20 popularnych suplementów magnezu
  5. MAGNEZ B6 + CHELAT tabletki (NORD FARM)20 popularnych suplementów magnezu
  6. Magnez SKURCZ tabletki (POLSKI LEK)20 popularnych suplementów magnezu
  7. Plusssz Magnez Forte tabletki musujące (POLSKI LEK)20 popularnych suplementów magnezu
  8. Magnezin tabletki (POLFA GRODZISK)20 popularnych suplementów magnezu

 

orzechy - źródło magnezu
Orzechy doskonałe dla mózgu – wiadomo, magnez!

Suplementy magnezu zawierające kontrowersyjny asparaginian – podam tylko kilka przykładów, bo większość ma w nazwie człon sugerujący obecność asparaginianu. Można je kupić, ale chyba lepiej to przemyśleć.

  1. Asmag forte tabletki (FARMAPOL)20 popularnych suplementów magnezu

  2. Aspafar tabletki (FARMAPOL)20 popularnych suplementów magnezu

  3. Laktomag B6 tabletki (CHANCE)20 popularnych suplementów magnezu

  4. Aspargin tabletki (FILOFARM)20 popularnych suplementów magnezu

  5. Filomag B 6 tabletki (FILOFARM)20 popularnych suplementów magnezu

Warto podkreślić, że większość preparatów z magnezem pochodzących z tej samej firmy, a dedykowanych różnym osobom (kobietom, mężczyznom, młodzieży, seniorom, sercowcom, nadciśnieniowcom, zestresowanym, bezsennym, odchudzającym się itd.) zawiera tę samą sól magnezu, dlatego nie wymieniałam tu wszystkich pokrewnych suplementów. Myślę, że dostarczyłam Wam wystarczająco dużo materiału do przemyśleń. Ta lista nie wyczerpuje wszystkich możliwości, jej zadanie polega na zwróceniu uwagi na to, jakich preparatów z magnezem lepiej unikać. A jeśli nawet je kupicie, to chyba warto znać wiążące się  z nimi ograniczenia czy ewentualne zagrożenia, prawda?

zielone liście - źródło magnezu
Zielone liście jako źródło magnezu? Mniam!

Wszystkie zdjęcia preparatów magnezu zamieszczone w tym wpisie pochodzą ze stron producentów i dystrybutorów wymienionych suplementów diety.

Powiązane wpisy

9 thoughts on “20 popularnych suplementów magnezu, na które szkoda kasy

    1. Jamaska, to nie chodzi tylko o to, że może szkodzić, ale może przecież nie pomagać. I wtedy szkoda wydawać pieniądze 😉

  1. A co z chlorkiem magnezu? Mam w domu czda i smaruję nim ciało (oliwa magnezowa), nadaję się do stosowanie wewnętrznego? Mój partner dodaje go do domowych ‘izotoników’.

    1. To bardzo dobrze! Chlorek magnezu jest świetny, może tylko powinny go unikać osoby z chorą tarczycą (bowiem chlor wypiera z organizmu jod potrzebny zdrowej tarczycy). Można zażywać kąpieli, moczyć stopy, stosować oliwę magnezową albo niewielkie dawki brać doustnie. Wchłania się dobrze.

      Tyle, że ten wpis jest o gotowych preparatach aptecznych, a w nich chlorek magnezu trudno znaleźć 🙂

    1. Taki, który jest w postaci soli organicznej. Pozwól, że zacytuję samą siebie 🙂 Magnez najlepiej przyswaja się ze związków organicznych takich jak: jabłczan, cytrynian i mleczan, a także taurynian lub glicynian. I takie preparaty warto kupować.

      Artykuł nie jest formą reklamy jakiegoś określonego suplementu, dlatego nie pada żadna nazwa. Ja osobiście kupuję cytrynian magnezu w proszku i dodaję go do koktajli, jak np. tutaj: https://www.hajduczeknaturalnie.pl/zielony-koktajl-z-magnezem/

  2. Suplementy w sklepach są pod postacią molekuł które zawierają cząstkę magnezu+coś innego. To coś także krąży w organizmie i warto się zastanowić co to jest i w jakiej ilości to przyjmujemy. Chelaty aminokwasów wydają się być najbezpieczniejszą opcją.
    Związki Mg występuje w formie organicznej i nie organicznej. Formy organiczne przyswajają się natychmiast, formy nie organiczne natomiast, krążą po organizmie dłużej, gdyż wymagają bardziej skomplikowanego łańcucha reakcji. Magnez z form nieorganicznych po prostu przyswaja się dłużej, z tąd w testach które mierzą natychmiastową absorbcję mają znikome wyniki, natomiast w testach trwających 2tygodnie, absorbcja ze źródeł nieorganicznych nie odbiega od tych organicznych. Inną rzeczą jest spekulacja, czy minerały w formach nie organicznych szkodzą ponieważ przez mozolność ich absorbcji wędrują często tam gdzie nie trzeba i jeżeli nasz organizm nie jest w pełni sprawny lub odżywiony odpowiednimi witaminami, mogą odkładać się w postaci kamieni czy np. jak w przypadku braków w witaminach D i K – zwapnieniem tkanek, spekulowanym altzheimerem itp.

    1. Poza tym, w jedzeniu znajduje się wiele form magnezu, jedząc zróżnicowany posiłek można spożyć kilkanaście form danego pierwiastka. Przyswajalność każdej formy różni się nie tylko ilością, czy czasem potrzebnym na absorpcję, ale także wchłanialnością kontekstualną (w obecności innych molekuł) i biodostępnością dla danych tkanek/części organizmu. Magnez w jednej formie może odżywiać dobrze część komórek jednego typu, a słabo część komórek innego typu, ponieważ różne molekuły przechodzą różne ścieżki w łańcuchu metabolicznym.
      Dragi to dragi i jeszcze długa droga zanim się zbliżą do prawdziwego jedzenia. Najlepszą obecnie drogą jest nawożenie roślin, odpowiednim składem nawozu można zwielokrotnić zawartość minerałów i witamin, hodując superfoodsy ze zwykłych warzyw, ale oczywiście nikt o tym nie myśli.

      1. FC, bardzo Ci dziękuję za niezwykle wartościowe komentarze. Masz rację, nie do końca poznane są szlaki metaboliczne w naszym ciele.
        I rzeczywiście najlepszym sposobem byłoby porządne i przemyślane nawożenie roślin, ale to chyba w naszej dzisiejszej rzeczywistości nie jest realne – koncerny chemiczne i producenci żywności gonią głównie za zyskiem, a nikt nie dba o to, by wytworzyć dobry produkt. Zarówno dobry nawóz, jak i dobrą, dobrze odżywioną i dobrze odżywiającą roślinę. Konsumenci też wolą kupić tanio, ale dużo. O jakości niewielu dziś myśli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *